Termék
(0)
0,- Ft

Önnek üres a kosara.

Általános szerződési feltételek

Cégadatok:

Vállalkozás neve: Szőke László egyéni vállalkozó
Székhely: 1023 Budapest, Árpád Fejedelem útja 40-41.
Nyilvántartási szám: 5479943
Kibocsátó hatóság: Budapest II. kerületi Polgármesteri Hivatal Okmányiroda
Kamarai nyilvántartási szám: BU40879435
Adószám: 40879435-1-41
Statisztikai számjel: 40879435 4789 231 01
Bankszámla szám: 10700079-05670701-51100005
Adatkezelés nyilvántartási száma: NAIH-75568/2014.
Képviselő: Szőke László
Mobil: 06 30 949 3316
Telefon: /1/ 396 7003   Fax: nincs
Email:
info@trefasajandekok.hu

Ügyfélszolgálat:

Cím: 1023 Budapest, Árpád Fejedelem útja 40-41.
Rendelkezésre állás: hétfő-vasárnap, 8-18 h
Képviselő: Szőke László
Telefonos ügyfélszolgálat: (mobiltarifa) +36 30 949 3316
Skype: szokelaszlo
Elektronikus ügyfélszolgálat:  info@trefasajandekok.hu
Szerződés nyelve: magyar
Tárhely szolgáltató adatai: DiMa.hu Kft.
Cím: 4026 Debrecen, Békessy Béla u. 9.
Email: info@dima.hu
Telefon: 06-52-322-121
Mobil: 06-30-661-3609
Fax: 06-52-500-312

 

Tartalomjegyzék:

Adás-vételi szerződés
Termékek ára

Szállítási módok
Fizetési módok
Elállás joga
Adatvédelem
Szavatosság/jótállás
Panaszkezelés


Az általános szerződési feltételek elfogadása:

1. A regisztráció illetve vásárlás során (mindkét esetben) a felhasználó, ha a Webáruház szolgáltatásait igénybe kívánja venni, akkor köteles elfogadni a jelen ÁSZF feltételeit, amit az űrlapon található jelölő négyzet kiválasztásával tehet meg. Az ÁSZF feltételeinek elfogadása esetén a jelen ÁSZF szerinti szerződés jön létre az Szolgáltató és a Webáruház felhasználója között.
2. Ha a felhasználó az ÁSZF feltételeit nem fogadja el, akkor nem veheti igénybe a Webáruház szolgáltatásait. Nem regisztrálhat és nem küldhet megrendelést sem.


A megrendelés lépései:

1. Regisztráció
A webáruház oldalait bárki szabadon böngészheti. Vásárló lehet minden korlátlanul cselekvőképes természetes és jogi személy. A http://trefasajandekok.hu oldalon korábban már regisztrált felhasználók ugyanazzal az azonosítóval vásárolhatnak, mint amit egyszer már megadtak, azaz regisztrálni csak egyszer kell. A regisztrációt a webáruház e-mailben visszaigazolja. A jelszót a regisztrált bármikor megváltoztathatja. A tagság feltétele, hogy a regisztrációt a Szolgáltató elfogadja. A tagság ingyenes. Vásárolni vendégként is lehet, amennyiben a látogató megadja a szállításhoz és számlázáshoz szükséges adatait.

2. A bevásárlókosár használata
Kiválasztja az Ön által megvásárolni kívánt árut és rákattint a "Kosárba rak" gombra. Ezután bállíthatja a darabszámot, törölheti a tartalmat, a pénztárhoz fáradhat, vagy folytathatja tovább a vásárlást.

3. A megrendelés összeállítása
Ha több terméket kíván vásárolni, akkor a "Vásárlás folytatása" gombra kattintson, így visszakerül az előző oldalra. Elnavigálhat bármely más termékoldalra, a kosár tartalma megmarad.

4. Adatbeviteli hibák javítása
Önnek egészen a vásárlás végéig lehetősége van javításra, módosításra, a "Töröl", vagy "Szerkeszt" gombok igénybevételével. Az árakat is végig szemmel tudja követni.
5. A megrendelés elküldése

A pénztárnál ki kell választania, vagy meg kell adnia a Szállítási címet, amennyiben eltér a regisztrációban megadottól, a szállítási és fizetési módokat, és elfogadni az Általános Szerződési feltételeket. Ezután az "Elküld" gombbal véglegesíti a megrendelését.
6. A megrendelés visszaigazolása
A megrendelést haladéktalanul visszaigazoljuk.


Az adás-vételi szerződés létrejötte:

1. Ha a felhasználó megrendelést küld a Webáruház oldalain, és a szolgáltató a megrendelést e-mailben visszaigazolja, adásvételi szerződés jön létre a vásárló (felhasználó) és a szolgáltató között. (Ha a megrendelés megérkezését visszaigazoló e-mail a vásárlóhoz 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, nem köteles a megrendelt terméket megvenni, a szolgáltatást igénybe venni.) Kérem, ha a visszaigazoló email 48 órán belül nem érkezik meg, nézze meg levelező szoftverének "Spam-Levélszemét" mappáját, vagy promóciós mappáját!
2. Az Ön és a Webáruház között online módon megkötött Termék adásvételére vonatkozó szerződés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül. Az adásvételi szerződés alapján a Webáruház dolog tulajdonjogának átruházására, Ön a vételár megfizetésére és a dolog átvételére köteles. Mikor jön létre a szerződés Ön és a Webáruház között?
Az ajánlat elfogadó e-mail a Webáruház részéről az Ön által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel létrejön a szerződés Ön és a Webáruház között abban az időpontban, amikor a mi szerződéses nyilatkozatunkat tartalmazó email az Ön elektronikus levelezőrendszerében hozzáférhetővé válik.
Milyen típusú szerződésnek minősül az Ön és a Webáruház között létrejött Szerződés?
Az Ön és a Webáruház között online módon megkötött Termék adásvételére vonatkozó szerződés elektronikus úton megkötött adásvételi szerződésnek minősül. Az adásvételi szerződés alapján a Webáruház dolog tulajdonjogának átruházására, Ön a vételár megfizetésére és a dolog átvételére köteles. Ajánlati kötöttség Ön mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg a Webáruháztól az elküldött rendelésére, vagyis az ajánlatának elfogadására (teljesítésére) irányuló ajánlat elfogadó visszaigazoló e-mailt. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Webáruházhoz, illetve Önhöz megérkezettnek, amikor az a címzett részére hozzáférhetővé válik. Amennyiben a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Ön hibás e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt Ön nem tud üzenetet fogadni, a Webáruház kizárja a felelősségét az Ön megrendelésének meghiúsulásáért és a szerződés létrejöttének elmaradásáért. Ha Ön rendelését már elküldte a Webáruház részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell a Webáruház felé, a nem kívánt vagy téves adat tartalmú rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.
3. A szerződés magyar nyelven jön létre, a Webáruház elektronikus formában, automatikusan tárolja. A regisztrált felhasználó számára a Webáruházba történő bejelentkezés után hozzáférhető. Nem papír-alapon és nem lesz iktatva. Annak tartalmát elolvashatja, mentheti vagy kinyomtathatja.
4. Utánvételes megrendelés esetén a webáruház a megadott elérhetőségeken egyeztethet a vásárlóval. Amennyiben a vásárló nem elérhető, vagy nem válaszol a megkeresésre, a megrendelés törlésre kerül.
5. A webáruház törli azt az utánvételes megrendelést, ahol egyszer már a csomag átvételét megtagadták. - Ez nem tévesztendő össze az elállási jog gyakorlásával -
6. Személyre szabott ajándéktárgy elkészítése esetében az adatok megadásával és a megrendelés elküldésével, a vásárló kifejezett hozzájárulását adja az általa megadott adatok, (név vagy dátum) felhasználásához. Ezek az adatok a megrendelő emailben szerepelnek és elektronikusan tárolódnak. Kívánságra törlésre kerül.

A megvásárolható termékek lényeges tulajdonságai:

A Webáruház tréfás ajándéktárgyakat forgalmaz. A termékek lényeges tulajdonságait, fotóit a felhasználók megtekinthetik a termékek bemutató oldalain. A termékek scannelve lettek, ezt töltöttük fel termékképnek. A fotók, magát a terméket ábrázolják, esetleg csekély mértékű színárnyalatbeli különbség adódhat.

A termékek ára:

1. A Webáruházban a termékek ára, minden esetben Áfa-val növelt bruttó ár és forintban értendő!
2. A terméklapon látható ár még nem tartalmazza a házhoz szállítás költségét! A teljes végösszeget akkor fogja látni, ha kiválasztja a kívánt szállítási módot. Mielőtt a pénztárhoz érne, a rendszer el tud végezni egy előzetes kalkulációt, amennyiben beírja az irányítószámát.
3. Az akciós termékek esetében a terméklapon (További információk fülre kattintva) mindig megjelenik a régi ár, az akciós ár és az akció időtartama.

Szállítás:

Szállítási módok:
Lehetséges fizetési módok:
Személyes átvétel, 1023 Budapest, Árpád fejedelem útja 40-41. sz előtt. (ingyenes)
Készpénz, PayPal, Barion on-line kártya elfogadás, banki átutalás
MPL üzleti csomag házhoz - 1990,- Ft-tól. (nem időgarantált)
PayPal, Barion on-line kártya elfogadás, banki átutalás
MPL üzleti csomag házhoz, utánvétellel - 2490,- Ft-tól (nem időgarantált)
Készpénz
Magyar Posta csomagautomata, Postán maradó, Postapont (990,- Ft) (nem időgarantált)
PayPal, Barion on-line kártya elfogadás, banki átutalás
Foxpost csomagterminál (1190,- Ft) (3-5 munkanap)
PayPal, Barion on-line kártya elfogadás, banki átutalás
GLS házhoz (2390,- Ft-tól) (1-2 munkanap)
PayPal, Barion on-line kártya elfogadás, Banki átutalás
GLS házhoz, utánvét (2990,- Ft-tól) (1-2 munkanap)
Készpénz

  

  • Ha a megrendelés eléri, vagy meghaladja a 30.000,- Ft-ot, a szállítás ingyenes, kivételt képez, ha utánvételes fizetést választ.
  • A szállítási határidő: Futárnak átadás vagy személyes átvétel a megrendeléstől számított 1-4 munkanap múlva.
  • A kézhezvétel ideje függ a választott szállítási módtól. (pl. rendelés leadása január 10. Várható kézbesítés: - GLS-január 12-16; Foxpost-január 15-18; MPL-január 13-??)
  • A kívánt szállítási módot a vásárló a pénztárban kiválasztja.
  • A termékek szállítását a szolgáltató a vásárlóval egyeztetett időpontban végzi.
  • A vásárló köteles a kiszállítás (vagy személyes átvétel) időpontjában a csomag sértetlenségét ellenőrizni. Sérült csomagolás esetén a hibát a helyszínen jegyzőkönyvben kell rögzíteni.
  • Kérjük, hogy a termék(ek) sértetlenségéről akkor is győződjön meg, ha azt ajándéknak szánta és később kívánja átadni.
  • Amennyiben a termék sérülten, törötten érkezik meg, a webáruházat azonnal, vagy három napon belül értesítse. Így van lehetőség a futárcégeknél a reklamációra.

MPL szállítási mód esetében a szabott árakat alkalmazzuk, amennyiben utánvételes a fizetési mód, az utánvét kezelés költsége felszámolásra kerül. Ez a szállítási mód nem időgarantált, kérem a kiválasztáskor vegyék figyelembe.


Elállási jog:

Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést. Elállási jogát gyakorolhatja a megrendelés elküldése és a szállítás között is.

Az elállási/felmondási határidő, attól a naptól számított 14. nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy, a terméket átveszi.

Ha Ön elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre:
Szőke László e.v.
Cím: 1023 Budapest, Árpád fejedelem útja 40-41.
Telefon: +36 30 949 3316
Email: info@trefasajandekok.hu 
Elállási nyilatkozat minta postai úton való elküldéshez: (letölthető innen)

Ön internetes oldalunkon is
https://trefasajandekok.hu/elallas/  (katt ide!)
kitöltheti az elállási nyilatkozat-mintát vagy benyújthatja az elállási szándékát egyértelműen kifejező egyéb nyilatkozatát. Ha Ön emellett dönt, az elállás megérkezését tartós adathordozón (például elektronikus levélben) haladéktalanul visszaigazoljuk Önnek. Ön határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Az elállási szándékát jelezheti a fent említett email címen is, valamint a jelzett telefonszámon. (06 30 949 3316). Bármelyik változatot visszaigazoljuk.

Az elállás/felmondás joghatásai

Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte. A kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

14. A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek

29. § (1) A fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § szerinti jogát

a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;

h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti jogát.

(2) Az (1) bekezdés h) pontjában meghatározott esetben a 20. § szerinti jog a fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatásokra vagy termékekre kiterjed.


Amennyiben a Vásárló utánvéttel vásárol és

  • 1. nem él a 45/2014-es kormányrendeletben biztosított 14 napos indokolás nélküli elállás jogával és,
  • 2. nem veszi át a szerződésszerűen teljesített megrendelt termék(ek)et (fizetési módtól függetlenül), akkor szerződésszegést követ el, pontosan a Ptk. (2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről) 6:156. § (1) bekezdése szerint késedelembe esik.

Ebben az esetben a webáruház a megbízás nélküli ügyvitel szabályai alapján a termék(ek)hez kapcsolódó tárolás szokásos költségét és a szállítási költséget (oda-vissza) is érvényesíti a vevővel szemben, hiszen őt a késedelem miatt kár éri.


Adatvédelem:

Az új rendelet értelmében külön fejezetben részletezzük. Ha rákattint, ez az oldal nem záródik be, egyszerűen visszatérhet ide.

Adatkezelési tájékoztató: (Új oldal nyílik)


 Vélemény írása:

Az egyes termékekkel kapcsolatos vélemények írásához mindig szükséges a regisztráció, további adatot nem szükséges megadni.

Kapcsolat, jogorvoslat:

Az üzemeltető adatait teljes körűen megtalálja jelen oldal tetején. Ha a vásárló úgy érzi, hogy az adatkezelő megsértette személyes adatai védelméhez való jogát, a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvény szerint járhat el. Jogorvoslatért a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (NAIH) fordulhat.


Jótállás:

A 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet az irányadó, kiegészítve a kormány 270/2020. (VI. 12.). számú rendeletével ill. 18/2020. (VI. 12.) ITM rendeletével (Bővebben)

Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet alapján a vállalkozás jótállásra köteles, amennyiben a termék a rendelet 1. számú mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkek valamelyikének minősül, illetve ha a felhasználó fogyasztónak minősül.

Jótállási idő:

  • a) 10 000 -100 000 Ft esetén 1 év
  • b) 100 001 - 250 000 Ft esetén 2 év,
  • c) 250 000 Ft felett 3 év.

8 napon belüli kötelező csere: 8 napon belül köteles a vállalkozás kicserélni a terméket, ha:

  • az első meghibásodás után kiderül, hogy a termék nem javítható,
  • ha a termék 30 napon belül nem javítható,
  • ha három javítás után ismét meghibásodik a termék.

Ha cserére nincs lehetőség, akkor 8 napon belül vissza kell fizetni a vételárat (kivétel: autó, elektromos kerékpár, quad, motorkerékpár, stb.) A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Ha ez a 15 napot meghaladja, a fogyasztót tájékoztatni kell a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.

Jótállási jegy: A jótállási jegyet papír alapon és online formában is át lehet adni. El kell látni a vállalkozás bélyegzőlenyomatával és a vállalkozás képviseletében eljáró személy aláírásával, e-jótállási jegy esetén az elektronikus aláírással. A vállalkozás az e-jótállási jegy átadására legkésőbb a termék átadását vagy üzembe helyezését követő napon köteles.
Csomagolás megőrzése: A jótállásból eredő jogok érvényesítéshez nem feltétel, hogy a fogyasztó visszaszolgáltassa a cikk felbontott csomagolását.
Szakvélemény tartalmi elemei: Jogszabály rögzíti a szakvélemény kötelező tartalmi elemeit, pl. a fogyasztó kifogását, a vizsgálat módszereit és megállapításait indokolással ellátva, stb.
Hová fordulhatunk: A vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén, és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál is kérhetünk javítást.


  1. Kellékszavatosság
    Milyen esetben élhet a vevő a kellékszavatossági jogával?
    A vevő az eladó hibás teljesítése esetén az eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

    Milyen jogok illetik meg a vevőt kellékszavatossági igénye alapján?
    A vevő -választása szerint- az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

    Bizonyítási teher megoszlása: ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru teljesítésének időpontjától számított egy éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. E bekezdés a digitális elemeket tartalmazó árura is alkalmazandó.

    A vevő kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló – szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a kötelezett költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.

    Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az eladó adott okot.

    Milyen határidőben érvényesítheti a vevő a kellékszavatossági igényét?
    A vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmet, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a vevő már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő egy év.

    Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
    A vevő az eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

    Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
    A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a vevő igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a vevő köteles bizonyítani, hogy a vevő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

  2. Termékszavatosság
    Milyen esetben élhet a vevő a termékszavatossági jogával?
    Ingó dolog (termék) hibája esetén a vevő - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

    Milyen jogok illetik meg a vevőt termékszavatossági igénye alapján?
    Termékszavatossági igényként a vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

    Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
    A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a eladó/gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

    Milyen határidőben érvényesítheti a vevő termékszavatossági igényét?
    Termékszavatossági igényét a vevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

    Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
    Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog eladójával/gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a vevőnek kell bizonyítania.

    Az eladó (gyártó, forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
    Az eladó (gyártó, forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
    • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
    • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
    • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
    Az eladónak (gyártónak,forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívjuk a figyelmet arra, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igény a gyártóval szemben érvényesíthető.


Panasz esetén:

Az alábbi szervezetekhez és testületekhez lehet fordulni:

Budapesti Békéltető Testület (Katt ide!)

Változás 2024.01.01-én:
1. Elsődlegessé válik a meghallgatások online úton történő lebonyolítása, ugyanakkor a fogyasztók kérhetik a személyes meghallgatást.
A békéltető testület a meghallgatást személyes jelenlét nélküli, hang- és képi átvitelt egyidejűleg biztosító elektronikai eszköz útján online formában tartja meg (a továbbiakban: online meghallgatás). Ha a fogyasztó kéri, a békéltető testület személyes meghallgatást tart. Az online meghallgatás esetén a meghallgatásra kerülő személy személyazonosságát az eljáró tanács elnöke állapítja meg. Az online meghallgatás útján meghallgatásra kerülő személy személyazonosságának igazolása

a) az általa a személyazonosságának és lakcímének igazolása érdekében rendelkezésre bocsátott adatai alapján és
b) a személyazonosságának igazolására alkalmas hatósági igazolványának bemutatásával történik.

2. Bevezetésre kerül az ún. kötelező alávetés:
- a 200.000 forintot meg nem haladó ügyértékű eljárásokban akkor is kötelezést tartalmazó határozatot hoz majd a testület,
- ha a vállalkozás alávetési nyilatkozatot nem tett,
- de a fogyasztó kérelme megalapozott.

Amennyiben a webáruház nem teljesíti a határozatban foglaltakat, akkor a fogyasztó kérheti a bíróságtól, hogy a határozatot végrehajtási záradékkal lássák el. Ezután végrehajtási eljárást kezdeményezhet a fogyasztó a webshopot üzemeltető vállalkozással szemben.
A békéltető testületek illetékességi területe 2024. január 1-től:

Békéltető testület neve Békéltető testület székhelye Illetőségi terület
Budapesti Békéltető testület Budapest Budapest
Baranya vármegyei békéltető testület Pécs Baranya, Somogy, Tolna vármegyék
Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei békéltető testület Miskolc Borsod, Heves, Nógrád vármegyék
Csongrád-Csanád vármegyei békéltető testület Szeged Békés, Bács-Kiskun, Csongrád-Csanád vármegyék
Fejér vármegyei békéltető testület Székesfehérvár Fejér, Komárom-Esztergom, Veszprém vármegyék
Győr-Moson-Sopron vármegyei békéltető testület Győr Győr-Moson-Sopron, Vas, Zala vármegyék
Hajdú-Bihar vármegyei békéltető testület Debrecen Jász-Nagykun-Szolnok, Hajdú-Bihar, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyék
Pest vármegyei békéltető testület Budapest Pest vármegye

Költségviselés:
Az eljárás költségét kötelezést tartalmazó határozat esetén az a vállalkozás viseli, amelynek terhére a tanács az ügyet eldöntötte. A fogyasztó kérelmének elutasítása esetén a felek viselik a saját költségüket.

Visszajelzés a végrehajtásról:
A vállalkozásnak 15 napon belül visszajelzést kell adnia a békéltető testület részére a döntés végrehajtásáról.

Az összes magyar békéltető testület elérhetősége. (Katt ide) A területileg illetékes testületnél előadhatja a panaszát.

Európai Bizottság online békéltető honlapja. (Katt ide!)  Itt egy regisztráció után adhatja elő a panaszát.

 Alkalmazott jogszabályok:

45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól";
2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről;
19/2014. (IV. 29.) NGM;

© Szőke László
Az Á.Sz.F.  másolása és más weblapon történő felhasználása nem megengedett!!

print Az Á.F.Sz. letölthető és kinyomtatható innen! (Katt!)